Egokitutako gaia, goian ikusten duzuen bezela, "Gizarte pantaila-anitza" izan da, eta niri egokitutako testuak ere izenburu berdina eduki du. Esan beharra daukat ulertzeko ez dela oso erreza izan, buruhauste asko ekarri dizkidalarik, baina uste dut lan askoren ondoren ondo bideratu dudala. Hona hemen nire prozesuan zehar egindako notak eta apunteak:
Nire eskemak - 1 |
Nire eskemak - 2 |
LABURPENA:
LA SOCIEDAD
MULTIPANTALLAS” - Pantaila anitzeko
gizartea
ALFBETIZAZIO
MEDIATIKORAKO ERRONKAK:
*Artikulu zientifikoa / ulertzeko ez oso
erreza
Sarrera:
Telebista tradizionala gaur egungo testuinguru
digitaleko baldintza eta eskakizun berrietara moldatzen ari da
Birmoldaketa hauek: produkzioan, antolamenduan
eta jasotzean ematen dira.
Honen barruan, aldaketak programetan,
generoetean, orokorrean edukietan.
Laburbilduz, azalpen honetan, gizarte
pantaila-anitzak alfabetizazio mediatikorako dituen erronka berriak ikusiko
ditugu.
Erronkak:
Sistema mediatikoko aldaketa nabarmenena
telebista eta ikus entzunezko zerbitzu berriak garraiatzeko sistema da.
Adibidez, sare digitalak, Internet,
sateliteak…
Guzti honek konektibitatea etengabe bultzatzen
du
Pantailen nahikotasuna:
Munduko txoko gehienak lurralde garatuetakoak
eta baita azpigaratuagoak, gizarte mediatiko eta pantaila-anitzekoak bihurtu
dira:
>Telebistako pantailatik hasi + ordenagailuarena +
tabletarena + bideojokoena…
Honen arrazoia:
-gizakiak
denbora asko eskeini dio hedabideei
Honek zentzua eta adimena kaltetu egiten ditu,
eta horregatik, alfabetizazio mediatiko egokia gauzatzeko zenbaiten arteko elkarlana behar da
Ondorioa:
Aurretik esandako faktore guztien arteko
konbinazioa ikusita, esan dezakegu hezkuntza eta telebista bat doazela, beraz, telebistaren
erabilerarako estilo berriak aurkitu beharko litezke.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina